728x90 AdSpace

  • Latest News

    Tuesday 20 March 2018

    Kerusi Cameron Highlands : Majoriti 462 Undi Pada PRU13, MIC Tak Ambil Iktibar?





    PADA 17 Mac lalu, pemimpin tertinggi MIC mengeluarkan kenyataan yang amat terdesak apabila dikatakan sedang menunggu pengumuman nama calon MIC di Parlimen Cameron Highlands.


    Presidennya Datuk Seri Dr S. Subramaniam berkata mereka kini cuma menunggu arahan daripada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak selaku Pengerusi Barisan Nasional (BN) sebelum berbuat demikian.


    Inilah perangai MIC yang harus disedari oleh kepimpinan utama dalam Barisan Nsional. Mereka (MIC) hanya sibuk mahu menjadi calon di kerusi berkenaan, namun tidak pernah sibuk untuk menggerakkan jentera mendekati rakyat.


    Maka tidak hairanlah kenapa MyPPP amat bersemangat dan konsisten mahukan presidennya, Tan Sri M Kayveas diangkat menjadi calon di parlimen itu.


    Bukannya mereka (MyPPP) iri hati atau cemburukan MIC, tetapi MyPPP penuh sedar bahawa, rakyat di Cameron Highlands sudah memendam rasa selesa bersama MyPPP sejak 3 hingga 4 tahun ini.


    Ya, memanglah MIC merupakan pemilik kerusi tradisi itu. Namun corak pemikiran dan mood rakyat di sana telah berubah.


    Jika tidak, masakan Ahli Parlimen Cameron Highlands yang dulu merupakan Presiden MIC Datuk Seri G. Palanivel hanya mampu menang dengan majoriti sebanyak 462 undi sahaja semasa PRU13?


    Apatah lagi selepas G. Palanivel dipecat dari MIC, difahamkan jentera MIC Cameron Highlands tidak langsung bergerak mendekati rakyat.


    Hanya kelibat M Kayveas sahaja dirasai dan disedari oleh rakyat setempat sejak beberapa tahun kebelakangan ini.


    Justeru itu, apa motif utama MIC dengan tanpa rasa segan silu mahu menunggu dan memaksa Pengerusi BN menyebut nama calon MIC bertanding di parlimen berkenaan?


    Apakah MIC cuba untuk mensabotaj BN di parlimen berkenaan atau cuba untuk menjatuhkan hayat politik M Kayveas serta MyPPP dalam BN? - KAKI PALU

    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: Kerusi Cameron Highlands : Majoriti 462 Undi Pada PRU13, MIC Tak Ambil Iktibar? Rating: 5 Reviewed By: Editor
    Scroll to Top