728x90 AdSpace

  • Latest News

    Thursday 27 February 2020

    Rakyat mahu parlimen di bubar bukanya mahu tonton badut politik

    Rakyat mahu Parlimen di bubar bukanya mahu jadi penonton badut-badut politik mengejar kuasa atas nama rakyat.

    Rakyat mahu menentukan sendiri kumpulan parti politik mana yang berhak jadi kerajaan.

    Kerajaan yang dibentuk atas dasar janji-janji palsu tidak akan aman dari senda rakyat sebagai protes untuk satu gambaran hati tidak senang dengan kerajaan yang kini terbubar akibat permainan golongan politik dalam kerajaan.

    Jika bentuk kerajaan tanpa parti atau tanpa pembangkang dibawah Perdana Menteri interim. Dibimbangi kecelaruan akan lebih terjadi, kerana keseluruhan Ahli Parlimen yang dilantik sebagai menteri bertanding diatas tiket parti yang berlainan ideologi juga prinsip parti.

    Rakyat faham ideologi merupakan penujuk arah penting bagi sesebuah pertubuhan atau parti politik untuk mencapai objektif perjuangan.

    Jika setiap menteri dalam kerajaan tanpa parti boleh ketepikan ideologi politik dan prinsip parti masing-masing ia tidak akan menjadi celaru.

    Mengambil faham ideologi merupakan penujuk arah sesebuah parti politik, mustahil dapat diketepikan oleh Ahli Parlimen atau menteri.

    Oleh itu, umumnya rakyat memilih dan berdoa supaya Parlimen di bubar bagi memberi laluan untuk mereka menentukan parti mana layak membentuk kerajaan.

    Memang benar, jika pilihan raya umum diadakan melibatkan perbelanjaan 500 juta ringgit Malaysia dan mungkin lebih. Namun begitu sanggupkah kita hilang pelabur berbilion ringgit dalam jangka masa tidak menentu.

    Menjunam saham di Bursa setiap hari bukanya seringgit nilai kerugian.

    Kutipan atau ambilan pendapat marhaen tanpa mengira fahaman politik mereka mahu diberi peluang untuk memilih kerajaan dengan cara kemurnian demokrasi melalui pilihan raya umum.

    Setiap rakyat yang layak mengundi memiliki dua peluru, iaitu peluru Parlimen dan Dun.

    Saya rasa setiap pengundi akan menembak tepat sasaran agar mereka menjadi pemilih yang mewakili suara rakyat yang mahu perubahan tapuk pemerintah.








    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: Rakyat mahu parlimen di bubar bukanya mahu tonton badut politik Rating: 5 Reviewed By: Kaki Palu
    Scroll to Top