728x90 AdSpace

  • Latest News

    Thursday 17 August 2017

    Selepas Enam Minggu Bersalin, Dia Hamil Lagi





    SEORANG ibu mendedahkan dia mengandung semula selepas hanya enam minggu melahirkan anak sulungnya, Charlie.


    Eliza Curby, 27, dari Sydney, mendapat anak kembar, Jack dan Wolfe, dalam tempoh yang singkat sejak melahirkan Charlie.


    “Selama beberapa minggu melahirkan Charlie, saya rasa sangat letih dan saya sangkakan akibat kurang tidur,’’ kata Eliza.


    Bagaimanapun selepas mendapati keadaan itu berterusan, dia mula berasa `cuak’ kerana keadaan itu sama seperti yang dialaminya ketika mengandungkan Charlie.


    “Saya ketawa dengan Ben apabila ada yang menyatakan kemungkinan saya mengandung lagi. Saya mengambil ujian kehamilan dan keputusannya negatif.


    “Beberapa minggu kemudian saya ambil lagi ujian itu dan keputusannya positif,’’ kata Eliza yang ternyata sangat terkejut dengan keadaan terbabit.


    Eliza bertemu dengan doktor untuk mengesahkan kehamilannya dan dia sekali lagi mendapat kejutan apabila ultrasound mendapati dia sedang mengandung anak kembar.


    “Saya mendapat kebebasan selama enam minggu sahaja sebelum berdepan dengan peranan baru iaitu sebagai ibu kepada bayi kembar,” katanya yang kemudian menulis mengenai pengalamannya itu dalam blog.


    Kini anak kembarnya berusia tujuh bulan dan Eliza mengakui kehidupan dengan sikecil yang berusia bawah dua tahun telah membuatkan kehidupan sehariannya sibuk.

    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: Selepas Enam Minggu Bersalin, Dia Hamil Lagi Rating: 5 Reviewed By: Editor
    Scroll to Top