728x90 AdSpace

  • Latest News

    Saturday 8 April 2017

    Wow! Indahnya Festival Lampu Di Jepun




    Jepun sedang menpersiapkan untuk festival lampu yang sangat romantis, dan menawan di musim sejuk ini. Seperti apa keindahannya? Jom intip.

    Nabana no Sato merayakan perayaan natural festival musim sejuk di penginapan Nagashima. Acara ini menghadirkan pertunjukan lampu terbesar di negera Sakura ini.

    Tahun 2017, Jepun hadirkan 8 juta lampu yang dihiasi dengan tema “Kecantikan Alam”. Tarikan utama dalam festival adalah monumen, setinggi 98 kaki yang boleh berubah sesuai dengan warna daun di musim bunga.

    Pengunjung boleh menikmati lampu dengan berjalan-jalan yang juga akan diiringi dengan muzik. Sangat indah dan juga menyeronokkan untuk melihat fenomena unik tersebut.





    Di sana, juga menghadirkan monumen berbeza, Monument Valley di Amerika Syarikat, Antartika, Taman Negara Plitvice di Croatia, dan Sawah Jepun.

    Sebagaimana memetik dari travelandleisure, untuk pembuatan perayaan cahaya ini, beratus-ratus pekerja menampal lampu selama empat bulan. Dan, hasilnya, festival ini bakal menerima 2 juta pengunjung.

    Festival lampu ini akan disambut pada 7 Mei akan datang, dan pengunjung boleh terus datang ke penginapan Nagashima, yang boleh ditempuhi 20 minit menggunakan railway dari Nagoya.

    (nip)

    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: Wow! Indahnya Festival Lampu Di Jepun Rating: 5 Reviewed By: Editor
    Scroll to Top