728x90 AdSpace

  • Latest News

    Thursday 30 March 2017

    "Lepas Ni Jangan Ada Pula Nasi Lemak Gay", Tiba-Tiba Status FB Ini Dimakbulkan Tuhan



    Netizen hari ini dikejutkan dengan kisah Nasi Lemak Gay yang dibuka di sekitar kawasan Cheras. Gerai nasi lemak yang diusahakan oleh Adi Yusuf ini dibuka berhadapan dengan stesen minyak Petronas di Taman Segar, Kuala Lumpur.

    Kisah yang kami kongsikan pada awal petang ini telah menarik perhatian netizen yang rata-ratanya tidak bersetuju dengan tindakan Adi ini yang dianggap seperti memperlekehkan agama bagi mendapat perhatian dari netizen menerusi laman-laman media sosial.

    Sebelum kisah Nasi Lemak Gay ini jadi tular hari ini, seorang lelaki yang dikenali sebagai Tun Carlos telah berkongsi kebimbangan beliau mengenai isu peniaga LGBT ini di laman Facebook beliau.

    Status yang dimuat naik oleh beliau pada 25 Mac ini berbunyi:

    Lepas ni jangan hairan la kalau ada Nasi Lemak Gay ke, Nasi Lemak Pelacur ke. Allah kalau nak turun bala, Pak Lebai pun tak terkecuali. Macam kat Acheh dulu. Semua kena. Kan..sekejap sangat kita lupa.



    Siapa sangka, beberapa selepas status yang muatnaik oleh beliau itu, kebimbangan beliau ini akhirnya menjadi realiti dengan tularnya kisah peniaga nasi lemak yang menggunakan nama Nasi Lemak Gay.

    Berdasarkan kepada status beliau itu, beliau turut menyenaraikan Nasi Lemak Pelacur juga yang berkemungkinan akan digunakan sebagai nama perniagaan nasi lemak suatu hari nanti. Namun, setakat ini, tiada sebarang maklumat yang diketahui mengenai nama ini.

    Selain itu, beberapa orang pengguna Facebook turut mengecam tindakan pemilik gerai nasi lemak ini dengan memuatnaik status seperti di bawah:


    Uzair Zahid Farhan 


    Nasi lemak gay? Haihh tada hashtag yg lebih baik ke untuk letak pada makanan?

    Yup betul x salah pun cari rezki halal. Tapi halalkah cara kita?? Matlamat x halalkan cara.. Yg tular nasi Lemak Pondan tu boleh terima lagi tapi yg ni..xboleh nk hadam dah.. Huhu maaf saya tak sempurna.. Tapi jangan la kita bangga memperlihatkan dan mengkhabarkan sesuatu yg sepatutnya rahsia antara kita dgn Tuhan. Sekian



    Mohd Hasrul Hassan


    Adoi pening..Macam2 org buat marketing perniagaan sekrang kan..bermula dgn nasi lemak anak dara,now!! Nasi lemak pondan,nasi lemak gay..Next may be nasi lemak lesbian,nasi lemak janda,nasi lemak duda..Tp nasi lemak gay tu da melampau kot…Serius tu marketing bunuh diri..Nak marketing pun biarlah berpada kan..Jgn smpai memalukan diri sendri dan tambah2 keluarga…Dropship/agent perfect skinz ingat ya nak promot produk jgn over sgt tau cth amik pic smbil mandi,aksi lucah smbil pegang produk,pegang produk time clubbing..Cannot ya sya owner xapprove pic macam tu utk tujuan promosi..Amik lah time pi kendri kawin ka,time lepak ngn kawn2 kat kedai makan ka,time g bercuti ka,pergi umrah ka,dlm bilik kemas blik elok2 make up lek lok baru selfie kan sopan mcm tu..kan kan kan

    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: "Lepas Ni Jangan Ada Pula Nasi Lemak Gay", Tiba-Tiba Status FB Ini Dimakbulkan Tuhan Rating: 5 Reviewed By: Editor
    Scroll to Top