728x90 AdSpace

  • Latest News

    Sunday 3 May 2020

    Tak Jual Bangunan UMNO Bukan Kejayaan Noh Omar


    Bangunan UMNO Selangor tidak pernah dijual ia cuma cadangan ketika Kepimpinan tertinggi UMNO Selangor yang diterajui Pengerusinya, Datuk Mat Nadzari Ahmad Dahlan.

    Datuk Mat Nadzari yang juga Pengerusi Perhubungan negeri ketika itu mengesahkan tiada sebarang penjualan aset UMNO.

    Cadangan jual bangunan UMNO yang terletak di Seksyen 14 Shah Alam turut tidak di persetujui oleh Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar Datuk Seri Jamal Md Yunos.

    Menurut  Datuk Seri Jamal, langkah bagi penjualan bangunan tersebut adalah tidak wajar malah perlu di elakkan walaupun berdepan masalah kewangan berikutan akaun parti dibekukan.

    Antara sebab bantahan dari pelbagai pihak supaya bangunan itu tidak dijual kerana bangunan UMNO itu dianggap sebagai mercu tanda kepada kekuatan ahli dan parti Melayu.

    Bertitik dari cadangan menjual bangunan UMNO, Datuk Mat Nadzari mula dipandang sebagai ketua yang gagal atau lemah.

    Tidak hairanlah sekiranya ada berlaku undi tidak percaya terhadap Datuk Mat Nadzari. Dalam politik kepartian tidak mustahil boleh berlaku dan tidak mustahil tidak boleh berlaku.

    Setelah layang-layang Datuk Mat Nadzari ditarik turun, muka lama kembali iaitu muka Tan Seri Noh Omar yang pernah gagal mengembalikan Selangor walaupun beliau pernah menyandang jawatan yang dipikul sekarang pada 2013 hingga 2018.🤣🤣🤣.

    Senanglah lisan menggungkap qalam UMNO Selangor tidak akan dijual, namun tidak semudah itu jika sudah dijual dan Tan Seri Noh di percayai dan di yakini tidak berselera untuk sekali lagi berada dipuncak tertinggi UMNO negeri.

    Perancangan Tan Seri Noh Omar untuk membangunkan semula dengan menjadikan bangunan itu sebagai sebuah pusat usahawan sepatutnya sudah lama berlaku, bukan selepas Barisan Nasional ( BN ) tidak lagi kerajaan. Malaysia percaya sekiranya Tan Seri Noh lakukan seperti yang dirancang sekarang tidaklah berlaku seperti menanggung biawak hidup.

    Kemudahan di tingkat lima dan enam bangunan UMNO negeri Selangor sudah lama ada, takkan Tan Seri Noh tidak tahu.

    Tidak mahu berhujah mengapa dan kenapa tidak di sewa kepada anak-anak muda yang baharu ingin memulakan perniagaan yang memerlukan kemudahan pejabat kecil dengan sewaan rendah pada 2013-2018, atau ketika itu tingkat lima dan enam penuh dengan penyewa.

    Berjalan ke Facebook UMNO Selangor kelihatanya segar bugar dengan pujian kepada Tan Seri Noh. Adalah lebih baik puji daripada caci, manalah tahu dapat minum secawan teh.

    Dengan tidak jadi jual bangunan UMNO negeri bukanlah satu ukuran atau impak besar setalah Tan Seri Noh kembali, kerana bangunan itu tidak pernah dijual.

    Dengan air percuma 20 meter padu kerajaan Selangor sebulan, Tan Seri Noh pernah gagal mengembalikan taring BN walaupun bermimpi ditengah hari nak menang 30 kerusi, inikan pula dengan bonus berganda pada kaki tangan kerajaan negeri.

    -Kaki Palu
    Aku hanya penulis jalanan


    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: Tak Jual Bangunan UMNO Bukan Kejayaan Noh Omar Rating: 5 Reviewed By: Kaki Palu
    Scroll to Top