728x90 AdSpace

  • Latest News

    Tuesday 10 March 2020

    Berita Palsu, Ahli Parlimen Labuan Lapor Polis

    LABUAN: Ahli Parlimen Labuan Datuk Rozman Isli hari ini membuat laporan polis terhadap sebuah portal berita yang berpangkalan di Sabah, yang didakwa beliau menyiarkan laporan berbentuk fitnah semalam, yang dianggapnya telah mejejaskan reputasinya.

    Beliau mendakwa laporan bertajuk ‘Rozman MP Labuan keluar Warisan sertai Muhyiddin?’ yang disiarkan sejurus sebelum senarai kabinet baharu diumumkan itu menjadi viral di pelbagai platform media sosial seperti Facebook serta WhatsApp, dan ia menimbulkan kekeliruan kepada ramai pemimpin Parti Warisan Sabah (Warisan).



    “Saya telah membuat laporan polis terhadap blog itu bagi menuntut permohonan maaf secara terbuka berhubung laporan berkenaan, dan laporan polis itu juga sebagai langkah susulan untuk tindakan seterusnya, sama ada untuk meneruskan dengan tindakan undang-undang atau sebaliknya terhadap blog berkenaan,” katanya dalam satu persidangan media di sebuah hotel di sini hari ini.

    Katanya selepas laporan itu disiarkan, beliau menerima banyak pertanyaan dari pelbagai pihak, terutama dari kepimpinan tertinggi Warisan.

    “Saya menafikan sekeras-kerasnya laporan Sabahkini2 yang merosakkan reputasi saya… saya percaya laporan itu telah viral di seluruh negara dan saya harap penafian saya yang lengkap dengan infrogafik semalam (Isnin) dan hari ini, akan memberi penjelasan terhadap sebarang kekeliruan,” tambahnya.

    “Ini adalah pendirian saya sebagai Ahli Parlimen Warisan Labuan.. saya akan kekal dengan Warisan dan bersedia untuk menjadi Ahli Parlimen pembangkang bagi menyuarakan hak Labuan dan Sabah,” tambahnya.


    Banyak berita menarik di PORTAL INI,

    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: Berita Palsu, Ahli Parlimen Labuan Lapor Polis Rating: 5 Reviewed By: Muhamad Zaki
    Scroll to Top