728x90 AdSpace

  • Latest News

    Saturday 31 August 2019

    Duit Dah Cukup

    GUA MUSANG - "Terima kasih rakyat Malaysia, duit saya sudah cukup untuk melanjutkan pelajaran," kata Muhammad Izzat Amran Ibrahim, 20, bakal graduan Universiti Sains Malaysia (USM) Pulau Pinang.

    Menurut anak ketiga daripada 12 beradik ini, dia akan berangkat ke Pulau Pinang pada Ahad ini dan mendaftar di universiti berkenaan pada 2 September depan.

    Pada 27 Ogos lalu, Muhammad Izzat telah menghantar surat kepada pentadbiran universiti bagi menangguhkan pengajian dalam bidang Ijazah Sarjana Muda Sains (Perumahan, Bangunan dan Perancangan).

    "Saya menangguhkan pengajian kerana tidak mempunyai wang yang cukup untuk perbelanjaan di sana nanti. Sebelum ini saya bekerja di sebuah syarikat pemasangan solar di Kajang selama tiga bulan.

    "Saya pulang ke kampung selepas kerja-kerja berkenaan siap dan menunggu untuk pemasangan di lokasi lain pula. Untuk pendaftaran, saya ada simpan baki gaji saya.

    "Untuk perbelanjaan sepanjang berada di universiti, tidak cukup. Saya tidak mahu menyusahkan ibu bapa saya kerana masih ramai adik yang bersekolah," katanya ketika ditemui di Pasar Lambak di sini.

    Muhammad Izzat membantu ibu dan ayahnya menjaja petai, buah-buahan dan sayur untuk menampung kos pengajian.

    Tambah Muhammad Izzat, dua adik-beradiknya, Muhammad Izzat Azra, 21 dan Nur Izati Syazana, 19, kini berada di universiti manakala abang sulungnya, Muhammad Izzat Rahman, 22, sudah bekerja.

    Lapan adiknya, Nur Izzati Safura, 17, Muhammad Izzat Azwan, 15, Mokhtar Lamata, 14, Muhammad Izzqt Riduan, 13, Siti Khatijah,11, Muhammad Izzat Aiman, 9, Muhammad Izzat Airil, 7 dan Muhammad Izzat Aimi, 6, semua masih bersekolah.

    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: Duit Dah Cukup Rating: 5 Reviewed By: Kaki Palu
    Scroll to Top