728x90 AdSpace

  • Latest News

    Friday 28 February 2020

    Dr Mahathir patut bakar kelambu sendiri



    Pada pemimpin, pejuang, ahli dari Umno dan Pas yang mungkin terluka hati dengan perutusan Dr Mahathir yang Perdana Menteri interim pada perenggan 11 dan 12 harap bersabar.

    Bagi perenggan 11 Dr. Mahathir menyatakan ‘Kesannya jika bersatu sokong PAS dan UMNO maka parti yang kalah lah yang akan diri kerajaan. Kerajaan ini akan didominasi oleh UMNO sebagai parti yang terbesar’.

    Bagi perenggan 12 pula: ‘Saya sanggup terima ahli UMNO yang keluar UMNO dan menyertai parti lain. Tetapi UMNO akan sertai kerajaan campuran ini sebagai parti UMNO. Ini tidak dapat diterima oleh saya. Maka terpaksalah saya letak jawatan’.

    Saya sebagai penulis juga rasa marah, namun faktor politik kadang kala kena ambil faham sifat dan seninya.

    Dr. Mahathir sepatutnya bakar kelambu sendiri jika marah nyamok, tetapi beliau membakar kelambu orang lain. Wal hal kelambu beliau yang koyak dan senang dimasuki nyamok.

    Fikir sejenak, secara tidak langsung rakyat terfikir sejak kerajaan BN tumbang hingga terbubar kerajaan PH, tak habis-habis Umno BN dipersalahkan.

    Apakah kerja Dr Mahathir dan kuncu-kuncunya hanya tahu menyalahkan pihak lain?.

    Kini nama Dr Mahathir hanyirnya melekat di bibir kerana kesilapan sendiri.

    Bersabarlah Ahli Umno dan Pas, sebenarnya Allah sedang uji kamu semua, kiranya kamu lepas ujian ini, saya yakin Umno dan Pas akan memperolehi kedudukan tinggi di mata rakyat.

    Satu pekara lagi, jika Dr Mahathir rasa dirinya hebat, kenapa parti politik yang memuja beliau tidak menyokong, sehingga kini majoriti yang patut diperolehi untuk tubuh kerajaan telah bercabang-cabang.






    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: Dr Mahathir patut bakar kelambu sendiri Rating: 5 Reviewed By: Kaki Palu
    Scroll to Top