728x90 AdSpace

  • Latest News

    Friday 28 February 2020

    Situasi politik kini bukan masa untuk melawak

    Walaupun Angkatan Tentera Malaysia (ATM) sentiasa meletakkan kesiapsiagaan di tahap tertinggi bagi menghadapi sebarang kemungkinan susulan krisis politik yang melanda negara.

    Kita rakyat juga patut memahami situasi ini dan jangan mudah menggunakan jari untuk menyebar berita yang menimbulkan kegusaran seluruh warga yang ada di negara ini.

    Gunakan akal untuk mengenali berita yang disebar secara menyelidiki supaya mengenali yang mana pendapat dan fitnah sebelum dikongsi.

    Sekiranya melihat sesuatu yang curiga seharusnya kita tahu dimana untuk melaporkan kepada pihak keselamatan bukanya melakukan sebaran di media sosial.

    Dalam keadaan situasi politik negara tidak menentu bukan masanya untuk rakyat mencari salah mana-mana pihak.

    Pada kesemua pemimpin parti politik anda juga patut tidak mengeluarkan kenyataan yang membolehkan penyokong naik marah.

    Situasi politik pada masa ini memerlukan semua pihak berlapang dada dan berserahlah kepada Allah, kerana kita sebagai makhluk telah tahu sebaik-baik penentu adalah Allah.

    Pada pemimpin parti politik inilah masa untuk melahirkan akhlak terbaik, baik dari tutur kata dan perbuatan kerana rakyat kini sememangnya sedang memerahati setiap tingkah laku.

    Pada pengguna media sosial, ini bukan masa untuk mencipta bahan lawak, kerana situasi politik hari ini memerlukan semua rakyat banyak berdoa, berbincang agar tembok kebuntuan dapat dipecahkan dengan pertolongan Allah.

    Saya menyeru mulai sekarang marilah sama-sama kita perbanyakkan tulisan berbentuk nasihat agar jiwa-jiwa keras menjadi lembut, sekali gus penyelesaian kepada kekalutan dapat diselesaikan dengan segera.
    O

    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: Situasi politik kini bukan masa untuk melawak Rating: 5 Reviewed By: Kaki Palu
    Scroll to Top