728x90 AdSpace

  • Latest News

    Saturday 9 June 2018

    Malaysia Baharu - Tomato Murah




    MALAYSIA BAHARU - TOMATO MURAH

    Susah jadi pembangkang di era Malaysia baharu pimpinan PM ke7... Meski pun ada yang bersalak lebih banyak ruang disediakan untuk bersuara di era ini; kritikan dan perbezaan pandangan diraikan namun ia tidak kelihatan.

    Apa yang berlaku adalah sebaliknya. Bersuara sikit dituduh kecewa kerana kalah. Bila diam depa tanya pulak awat diam; bisu dah ka? Ada pulak yang kata meroyan la, tersampuk jembalang la...

    Bila mengkritik dan mempersoal dikatakan pulak putus asa... Dey, Orang putus asa dia murung... Dia duduk diam sorang-sorang.

    Ada pulak yang suruh tunggu 5 tahun lagi baru bersuara... Yang hangpa dulu hari-hari tak kira musim tak kira pasang surut ayaq laut melalak menyalak boleh pula?

    Susah nak jadi pembangkang bila yang hanya menumpang kemenangan perasan terlajak kehebatan. Move on la oi... Hangpa tu pendokong Kerajaan. Baru hangpa tau betapa susahnya nak mempertahankan, lebih senang menyerang.

    Apa pun jangan sampai ketaksuban mengaburi pandangan dan pemikiran... Yang veteran berpengalaman dan berpelajaran pun boleh jadi tak ketahuan sebab ketaksuban keterlaluan.

    Salam 24 Ramadhan



    Sumber : FB Azizi Safar

    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: Malaysia Baharu - Tomato Murah Rating: 5 Reviewed By: Editor
    Scroll to Top