728x90 AdSpace

  • Latest News

    Wednesday 26 April 2017

    Kelebihan Memiliki Mata Sepet Bersaiz Kecil





    Ramai yang beranggapan bahawa memiliki mata yang bersaiz lebih besar adalah cantik dan seksi berbanding memiliki mata yang bersaiz kecil.

    Tetapi, tahukah anda bahawa memiliki sepasang mata yang bersaiz kecil juga ada kelebihannya tersendiri? Mari kita lihat.

    Orang tidak tahu apa yang anda pandang

    Selalunya mereka yang mempunyai mata yang kecil agak susah untuk orang sekeliling menjangkakan apa yang anda sedang lihat. Kelebihannya anda tidak mudah kantoi.

    Boleh tidur dimana sahaja tanda disedari orang sekeliling

    Dengan mata bersaiz kecil orang sekeliling tidak dapat meneka yang anda sedang tidur atau tidak. Dengan kelebihan ini anda boleh tidur dimana sahaja tanpa disedari orang sekeliling.

    Wajah seperti tiada emosi

    Mata memainkan peranan besar untuk menunjukkan emosi. Memiliki mata bersaiz kecil tidak mudah untuk orang sekeliling meneka apa emosi anda ketika itu.

    Dianggap sebagai seorang yang ‘cool’

    Anda tidak tahu bagaimana untuk menunjukkan reaksi terkejut. Anda lebih bersikap cool dan tenang

    Sesuai dengan apa sahaja jenis cermin mata

    Memiliki saiz mata yang kecil memudahkan anda dalam memilih apa sahaja bentuk cermin mata. Tidak seperti mempunyai mata yang lebih besar, sedikit sukar mencari yang sesuai.

    Tiada ‘eye-bag’

    Memiliki saiz mata yang lebih kecil tidak mudah mendapat eye-bag berbanding mereka yang memiliki saiz mata yang lebih besar. Mata tidak mudah nampak letih bahkan nampak ceria setiap hari

    Memiliki senyuman yang sangat comel

    Ketika anda sedang tersenyum, mata anda juga turut tersenyum. Comel kan?

    Mudah untuk melukis wajah anda

    Antara bahagian yang susah untuk melukis potret wajah adalah bahagian mata. Tetapi untuk melukis potret wajah anda, tidak sukar dan tidak memerlukan waktu yang panjang untuk melukis wajah anda

    Memiliki pandangan mata yang tajam

    Sangat mudah untuk orang memahami mood anda ketika ini, sekiranya anda tiada mood, mata mainkan peranan menunjukkan emosi.

    Menjadi trend terkini

    Lihat saja rekasi ini, dengan mata yang bersaiz kecil dan mempunyai senyuman yang cantik mudah menarik perhatian remaja-remaja wanita dan menjadi trend terkini.

    Kesimpulannya, memiliki saiz mata yang besar atau kecil memiliki kelebihan tersendiri. Jangan malu dan tampil lah dengan lebih yakin dengan gaya tersendiri.

    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: Kelebihan Memiliki Mata Sepet Bersaiz Kecil Rating: 5 Reviewed By: Editor
    Scroll to Top