728x90 AdSpace

  • Latest News

    Friday 24 April 2020

    Sembilan Orang Terperangkap Dalam Banjir

    SEREMBAN - Sembilan orang termasuk seorang kanak-kanak orang kurang upaya (OKU) dari dua buah keluarga yang terperangkap dalam banjir di Kampung Chalin, Jelebu dekat sini malam tadi diselamatkan anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM).

    Ketua Balai JBPM Jelebu, Mohd Fazill Mohd Yunus berkata, kesemua mangsa berusia lingkungan dua tahun hingga 35 tahun itu diselamatkan kira-kira jam 9.15 malam selepas rumah mereka dinaiki air.

    Sebaik menerima maklumat, sepasukan 11 anggota dibantu agensi lain pergi ke lokasi kejadian untuk operasi menyelamat.

    “Mangsa terdiri daripada dua buah keluarga yang mendiami sebuah rumah telah terperangkap selepas rumah mereka dinaiki air kerana hujan lebat sejak jam 5.30 petang semalam.

    “Paras ketinggian air kira-kira 1.8 meter dan dipercayai banjir ini berpunca dari limpahan air Sungai Kenaboi,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

    Kesemua mangsa ditempatkan di pusat pemindahan Balairaya Kampung Chennah.

    Fazill berkata, banjir itu turut menyebabkan tiga lagi kampung iaitu Kampung Chennah, Kampung Telekung dan Kampung Poum dekat sini, turut terjejas, katanya.

    “Mangsa dari Kampung Chennah dan Kampung Poum melibatkan 41 orang yang kini ditempatkan di pusat pemindahan Sekolah Kebangsaan Datuk Undang Abdullah,” katanya. - Bernama

    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: Sembilan Orang Terperangkap Dalam Banjir Rating: 5 Reviewed By: Kaki Palu
    Scroll to Top