728x90 AdSpace

  • Latest News

    Tuesday 7 April 2020

    Empat penerbangan hantar makanan ke pedalaman


    Anggota TUDM dan TDM mengangkat barang keperluan makanan ke dalam helikopter untuk diterbangkan kawasan pedalaman.


    KUCHING: Helikopter EC 725 AP milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) semalam berjaya melaksanakan empat lagi penerbangan menghantar bekalan makanan asas kepada golongan sasaran di kawasan pedalaman Sarawak.


    Menurut kenyataan daripada laman sosial Facebook (TUDM), tujuannya bagi membantu rakyat yang terjejas di kawasan pedalaman akibat pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dalam mengekang wabak COVID-19 daripada terus merebak.

    Penerbangan tersebut melibatkan dua set kru anak kapal daripada No 5 Skuadron, Pangkalan Udara Labuan yang diterbangkan Leftenan Kolonel Vachiral Ratanaphan Ban Teang daripada TUDM dan Mejar Frezal [email protected] (TUDM).

    Bekalan makanan dihantar ke Long Lellang, sebuah perkampungan kecil yang terletak di Tanah Tinggi Kelabit serta ke Pa Tik dan Ba Lai.

    Terdahulu, kerja-kerja membawa bekalan makanan asas ke dalam helikopter EC 725 AP dilakukan di Lapangan Terbang Miri bermula seawal jam 7 pagi semalam.

    Pihaknya mendapat kerjasama anggota Tentera Darat Malaysia (TDM) di bawah naungan Markas Pemerintahan Medan Timur (PMT).


    Semalam juga, empat penerbangan yang pertama telah dilaksanakan oleh No 5 Skuadron, PU Labuan bagi menghantar bekalan makanan asas ke Bario, di sini.

    TUDM khususnya kata kenyataannya itu, akan terus komited dalam melaksanakan tugas yang telah diamanahkan demi mengutamakan kesejahteraan rakyat terutama semasa krisis COVID-19.

    Pihaknya berharap tanggungjawab sosial yang dilaksanakan oleh warga kerja TUDM dan ATM itu membolehkan orang ramai mendapat manfaat dan terus mematuhi arahan PKP yang dikeluarkan oleh kerajaan untuk menghentikan wabak berbahaya COVID-19 daripada merebak.

    https://amp.utusanborneo.com.my/2020/04/07/empat-penerbangan-hantar-makanan-ke-pedalaman

    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: Empat penerbangan hantar makanan ke pedalaman Rating: 5 Reviewed By: Kaki Palu
    Scroll to Top