728x90 AdSpace

  • Latest News

    Tuesday 23 January 2018

    Wanita Batuk Sampai Patah Tulang Rusuk



    SEORANG wanita warga emas yang berusia 66 tahun, yang menghidap selesema, terkejut selepas dimaklumkan oleh doktor bahawa tulang rusuknya patah akibat batuk yang terlalu kuat.
    Wanita yang tidak dinamakan itu menemui doktor selepas mengalami rasa sakit di bahagian kanan badannya selain lebam yang teruk.

    Selepas imbasan Xray dilakukan barulah diketahui bahawa dia mengalami patah tulang rusuk dan batuk itu juga mengakibatkan hernia pada dinding dadanya.

    Sebelum itu dia mengalami batuk selama dua minggu. Kes berkenaan telah diterbitkan dalam New England Journal of Medicine.

    Wanita yang berasal dari Massachusetts, pada awalnya disahkan mengidap jangkitan pernafasan yang mengakibatkan selesema. Namun keadaannya tidak berubah walaupun telah bertemu doktor.

    Dia juga didapati positif batuk kokol walaupun telah diberikan vaksin lapan tahun lalu. Batuk kokol adalah jangkitan bakteria pada paru-paru.

    Simpton batuk kokol sama seperti selesema iaitu hidung beringus, mata berair, sakit tekak dan suhu badan yang naik dan turun.

    Batuk kokol amat berbahaya kepada bayi dengan satu daripada 500 bayi yang menghidapnya menemui maut.

    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: Wanita Batuk Sampai Patah Tulang Rusuk Rating: 5 Reviewed By: Editor
    Scroll to Top