728x90 AdSpace

  • Latest News

    Thursday 15 June 2017

    5 Perkara Mengejutkan Mengenai Julia Perez Yang Disembunyikan Semasa Hayat





    Baru-baru ini, kita digemparkan dengan berita menyedihkan pemergian penyanyi Indonesia, Julia Perez. Bukan hanya rakan-rakannya saja yang berduka, masyarakat juga turut merasa kehilangan beliau. Insan yang lebih mesra digelar Jupe ini rupa-rupanya mempunyai komitmen yang tinggi pada pekerjaannya dan sangat setia kepada rakan-rakannya.

    Walaupun tidak banyak sangat berita tentang kebaikannya didengari, Jupe merupakan inspirasi bagi sesetengah orang kerana sebenarnya banyak kebaikan-kebaikan yang arwah lakukan. Berikut dimaklumkan perbuatan baik yang pernah dilakukan Jupe seperti yang dipetik dari sebuah laman web bahasa Indonesia boombastis.com.



    1. Menjual kereta demi membantu pembangunan masjid

    Jarang sekali ada orang yang rela menjual kereta kesayangannya dan menyalurkan kesemua hasil jualannya kepada pembangunan masjid. Namun, Jupe terbukti seorang yang baik hati apabila sanggup menjual kereta Range Rover-nya untuk membantu pembangunan masjid di Papua.



    2. Membantu memajukan pendidikan di Timur Indonesia

    Walaupun tidak turun secara langsung untuk mengajar di tempat terpencil, Jupe berusaha membantu memajukan kawasan-kawasan kurang maju di Timur Indonesia dengan memberi sumbangan kewangan yang besar. Arwah berharap pendidikan di sana tidak jauh tertinggal dengan pendidikan anak-anak di kawasan Jawa.



    3. Memberi semangat pesakit kanser lain-lain

    Penyakit kanser, khususnya kanser yang menyerang pangkal rahim seperti yang dialami Allahyarham Jupe merupakan salah satu penyebab kematian tertinggi di dunia. Setiap hari, ada sahaja pesakit baru yang diperiksa mengalami penyakit tersebut. Jupe merasakan penderitaan mereka dan selalu memberi semangat kepada sesama pesakit kanser untuk terus berjuang.



    4. Menolak hidup berfoya-foya

    Selebriti biasanya terkenal dengan kehidupannya yang cukup mewah. Dengan status Jupe, pasti dengan mudah untuk arwah boleh mengumpul barangan mewah dan sertai pelbagai pesta. Namun arwah menolak gaya hidup seperti itu dan memilih untuk tetap hidup dalam low profile. Pada ketika tahun baru, arwah bahkan menolak untuk merayakan pesta atau menghadiri acara kerana ingin berkumpul bersama keluarga.



    5. Memberi inspirasi kepada wanita

    Tidak kurang juga manusia yang mengecam arwah. Sedangkan, tiada siapa yang boleh menilai seseorang melainkan yang Maha Kuasa. Arwah pernah berkata bahawa perempuan tidak perlu merasa terhina atau malu dengan apa yang mereka miliki. Arwah juga membuktikan bahawa wanita masih boleh tampil cantik walaupun sedang terbaring lemah di hospital.

    Kata orang, orang yang baik disayangi Allah, kerana itu dipanggil awal untuk berada di sisi-Nya. Kita sebagai umat Islam hanya boleh sama-sama berdoa semoga segala amalan Jupe semasa hidup diterima dan diangkat darjatnya di sisi Yang Maha Kuasa.

    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: 5 Perkara Mengejutkan Mengenai Julia Perez Yang Disembunyikan Semasa Hayat Rating: 5 Reviewed By: Editor
    Scroll to Top