728x90 AdSpace

  • Latest News

    Saturday 8 April 2017

    Hati Cantik Dan Bersih Mengundang Rezeki Allah Tanpa Putus




    Ramai yang utamakan cantik rupa. Tidak ramai yang juga mengutamakan kecantikan hati. Hati ini adalah seketul daging yang bila ia baik, baiklah seluruhnya.


    Yela, jika hati baik, hati cantik..tidak akan ada pembohong, tidak akan ada pencuri, tidak akan ada pemberontak, tidak akan ada pengumpat dan sebagainya. Semuanya terpulang kepada hati. Hati bersih magnet kepada rezeki tau. Sebab tu kena jaga elok-elok hati ni.


    Bagaimana kita nak bersihkan hati kita ni? Ia adalah dengan zikrullah. Selalu ingat Allah setiap saat dalam diam, berdiri, duduk, sentiasa basahkan lidah dan hati dengan mengingati Allah. Dengan ini, hati akan menjadi tenang.


    Jika kita amalkan istighfar, dosa kita akan sentiasa gugur. Maha hebat nikmat ini. Allah berikan tips bagaimana untuk gugurkan dosa kita. Masyaallah. Untunglah bila beramal :)


    Membaca quran juga dikatakan sebagai zikrullah. Sebab semu ayat dari Alquran adalah dari Allah, Pencipta Alam seluruhnya. Jadi bila kita buka quran, kita baca…kita sedang megingati Allah. Amalkan untuk sama-sama baca maknanya supaya kita boleh dapat hikmah darinya.


    Jom beramal sama-sama. Sikit-sikit dan istiqamah.



    Rindu semua:)

    Sumber : Ira&Hafizan (zahirahhafizan@gmail.com)

    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: Hati Cantik Dan Bersih Mengundang Rezeki Allah Tanpa Putus Rating: 5 Reviewed By: Editor
    Scroll to Top