728x90 AdSpace

  • Latest News

    Wednesday 22 March 2017

    'Bercakap Bebas' Di WhatsApp Baru Jadi Trend Di Arab Saudi?






    Sesetengah pengguna WhatsApp di Arab Saudi pada Rabu melahirkan rasa gembira mereka kerana dapat membuat panggilan telefon melalui aplikasi, ciri yang sebelum ini tidak berfungsi.


    Lain-lain, bagaimanapun, gagal untuk melihat apa kekecohan itu kira-kira sebagai fungsi panggilan komunikasi aplikasi popular adalah tidak responsif seperti biasa.


    Suruhanjaya Komunikasi dan Teknologi Maklumat, agensi yang mengawal selia telekomunikasi di Arab Saudi, mengeluarkan satu kenyataan yang mengatakan bahawa ia akan "suka untuk menjelaskan bahawa ia tidak mengarahkan / untuk menghalang atau kembali apa-apa ciri-ciri" kepada perkhidmatan, dan bahawa ia telah mengikuti sehingga mengenai isu itu dengan pembekal perkhidmatan Internet.


    Sesetengah pengguna memberitahu Arab News mereka boleh membuat panggilan tanpa masalah: "Ya, ia adalah kerja yang baik tetapi ia sangat mengejutkan," kata seorang berkata melalui media sosial.


    Bagi orang lain, bagaimanapun, perkhidmatan ini membolehkan mereka untuk membuat panggilan, tetapi panggilan yang digugurkan selepas penerima cuba untuk menjawab.


    Beberapa pengguna berkata ciri tidak berfungsi, dengan satu daripada posting Kingdom bahawa ia "tidak berfungsi sama sekali."


    Hashtag Bahasa Arab di Twitter mengenai kemudahan panggilan apl menjadi arah aliran pada hari Rabu. Satu orang menulis sebarang tweet: "Adakah kita perlu membayar untuk membuat panggilan? Mengapa kita tidak dapat menikmati perkhidmatan percuma, "manakala seorang lagi mencatatkan" Saya tidak benar-benar mengambil berat untuk panggilan telefon mengapa semua orang peduli! "


    Ciri-ciri yang memanggil disambut tahun lepas apabila ia disediakan pada peranti pengguna, walaupun WhatsApp berkata ia tidak akan didapati di semua negara "kerana undang-undang dan peraturan tempatan."


    Ramai pengguna WhatsApp mengadu bahawa satu-satunya cara untuk memanggil seseorang melalui WhatsApp adalah untuk disambungkan kepada rangkaian wi-fi yang sama. "Saya cuba untuk menggunakan ciri-ciri ini, tetapi ia tidak berjaya. Ia hanya berfungsi jika anda dan penerima berada di sama wi-fi, yang bodoh, "pemandu India Careem Kheder memberitahu Arab News.


    Sementara itu, Fatima Ahmed, suri rumah, berjaya menerima panggilan video daripada suaminya sebentar lagi selepas membaca hashtag virus di Twitter. "Ia bekerja dengan kami. Bukan sahaja panggilan suara, tetapi kita menggunakan video Ciri panggilan, "kata Fatima. "Saya benar-benar teruja untuk mendengar berita dan segera memberitahu kakak saya yang tinggal di UAE bahawa kita boleh menggunakan ciri-ciri panggilan ini bila-bila masa, bagaimanapun, malangnya, panggilan tersebut tidak pergi melalui apabila kita mencuba." Fatima mencadangkan bahawa ia adalah disebabkan kepada rangkaian wi-fi yang berbeza.

    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: 'Bercakap Bebas' Di WhatsApp Baru Jadi Trend Di Arab Saudi? Rating: 5 Reviewed By: Editor
    Scroll to Top