728x90 AdSpace

  • Latest News

    Tuesday 21 March 2017

    10 Makanan Yang Mampu Naikkan Ghairah Seksual Anda




    Tahukah anda selain rehat yang cukup dapat menghilangkan rasa letih usai melakukan hubungan intim, ia juga boleh diatasi dengan pemakanan sihat. 10 makanan ini boleh diambil sebelum dan selepas berhubungan intim bagi mengembalikan tenaga serta stamina.


    BAYAM

    Salah satu sayuran yang bagus untuk meningkatkan aliran darah ke bahagian anggota kelamin seterusnya membuatkan seseorang itu mudah terangsang.



    TEH

    Teh hitam mahupun teh hijau dikatakan sangat baik untuk meningkatkan tenaga di samping mood seseorang untuk berhubungan intim.



    TEMBIKAI

    Pengambilan sepotong buah tembikai sebelum berhubungan intim dapat membantu meningkatkan suasana hati seseorang seterusnya lebih peka terhadap rangsangan yang dilakukan oleh pasangan.



    VITAMIN C

    Vitamin C membantu seseorang itu meningkatkan jumlah sperma serta kemampuan sperma untuk bergerak aktif. Sumber vitamin C boleh diperoleh melalui buah-buahan segar antaranya ialah oren.



    EPAL

    Tahukah anda bahawa dengan mengunyah sebiji epal sebelum melakukan hubungan intim bersama pasangan dapat membantu mengurangkan bau mulut yang kurang menyenangkan. Selain itu, nafas akan terasa lebih segar.



    HALIA

    Campurkan halia bersama jus perahan limau nipis. Halia dikatakan dapat membantu meningkatkan sirkulasi tubuh di samping meningkatkan sistem aliran darah ke bahagian anggota kelamin. Halia turut membantu meningkatkan ghairah seks seseorang.



    MAKANAN LAUT

    Tingkatkan ghairah seksual anda dengan pengambilan makanan laut seperti ketam, udang kara dan udang. Makanan laut dapat membantu meningkatkan hormon serotonin di bahagian otak seterusnya meningkatkan ghairah seksual.



    TELUR

    Membantu menjaga kesihatan ghairah seksual di samping mengurangkan stres yang dialami.



    ANGGUR

    Salah satu kebaikan buah anggur ialah dapat membantu menurunkan risiko penyakit jantung di samping menjaga kesihatan kulit. Selain itu, anggur juga ternyata dapat merangsang ghairah seksual seterusnya meningkatkan aliran darah ke bahagian anggota kelamin.



    DAGING MERAH

    Daging merah tanpa lemak dapat membantu mengurangkan kemungkinan disfungsi ereksi. Selain itu juga, daging merah turut kaya dengan kandungan zat besi, protein dan zink.

    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: 10 Makanan Yang Mampu Naikkan Ghairah Seksual Anda Rating: 5 Reviewed By: Editor
    Scroll to Top