728x90 AdSpace

  • Latest News

    Wednesday 1 April 2020

    Kanak-Kanak 11 Tahun Korban Covid Termuda Di Indonesia

    AKARTA: Seorang kanak-kanak perempuan berusia 11 tahun menjadi korban termuda jangkitan COVID-19 di Indonesia tatkala angka kematian di republik itu meningkat tiga kali ganda sejak seminggu lalu.





    Mangsa yang turut dijangkiti demam denggi, dimasukkan ke hospital di pulau Madura, di luar pesisir Jawa pada 19 Mac lalu.

    Pegawai pasukan bertindak COVID-19 di Jawa Timur, Joni Wahyuhadi, berkata demamnya bertambah buruk dan mangsa meninggal dunia sehari selepas itu manakala ujian mendapati dia juga positif bagi coronavirus baharu.

    “Sistem pertahanan badannya lemah, apatah lagi terpaksa melawan dua jangkitan sekali gus, menjadikan keadaannya bertambah buruk,” katanya.

    Kadar kematian di akibat COVID-19 hari ini mencecah 157orang termasuk 11 doktor di barisan hadapan, berbanding 58 kes seminggu lalu manakala jangkitan bertambah lebih sekali ganda kepada 1,677 kes dalam tempoh sama.

    Walaupun coronavirus baharu itu dianggap amat berbahaya bagi pesakit yang sudah berusia, semakin banyak kes maut membabitkan golongan muda sejak kebealakangan ini. – AFP


    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: Kanak-Kanak 11 Tahun Korban Covid Termuda Di Indonesia Rating: 5 Reviewed By: Kaki Palu
    Scroll to Top