728x90 AdSpace

  • Latest News

    Sunday 17 November 2019

    Apabila rakyat anggap pemimpin sebaik-baik golongan jin

    Pemimpin parti kerajaan tidak kira apa bangsa dan agama patut sedar rakyat sedang anggap kamu semua pemimpin sebaik-baik golongan 'jin'.

    Bijak berpura-pura suci dengan menghala telunjuk kearah pemimpin parti pemerintah dahulu seolah-olah kini tidak berlaku tangan dibawah meja sebelum masuk poket.

    Tekanan melalui peruntukkan undang-undang terhadap pemimpin parti yang ditumbangkan pada PRU ke-14 juga tidak menjanjikan sebuah keseronokan pada rakyat. Sungguhpun pada peringkat awal tekanan itu menampakkan kesungguhan kerajaan untuk sebuah keadilan.

    Namun rakyat telah membuka pintu minda untuk sebuah penilaian jernih dengan mengambil kira pembebasan terhadap pemimpin parti kerajaan yang sedang menjalani hukuman.

    Tidak meneruskan satu kes yang sedang berjalan di Mahkamah terhadap seorang pemimpin parti kerajaan bukan Melayu juga bukan satu pekara yang dibanggakan rakyat, kerana undang-undang tetap undang-undang.

    Kerajaan patut akui kelemahan disebalik sebuah kuasa yang di miliki melalui tangan rakyat bukan pintu penunjuk tamak haloba untuk menekan pundak rakyat.

    Kerusakan berpunca dari kuasa tidak bertempat selalunya dilanda taufan nafsu.

    Pada siri kempen PRU ke-14 segala janji dibuat berasaskan keserakahan nafsu IBLIS sukar disucikan, kerana sebuah penuturan berupa janji tanpa mengukur kemampuan samalah tajamkan mata pisau untuk tikam perut sendiri.

    Rakyat yang termakan dan menelan hasutan serta janji bulan bintang PH menang rakyat senang, rupanya senang kena kencing.

    Sedarlah, rakyat tidak mahu melihat keindahan pada kata-kata.Rakyat mahu adalah ke molekan pada pelaksanaan yang menguntungkan semua lapisan.

    Sedarlah, dikala pemimpin menikmati elaun atau gaji puluhan bahkan ratusan ribu, rakyat dipaksa hidup dengan pendapatan seribu.

    Oleh itu, kerajaan perlu ingat sebelum rakyat ubah




    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: Apabila rakyat anggap pemimpin sebaik-baik golongan jin Rating: 5 Reviewed By: Kaki Palu
    Scroll to Top