728x90 AdSpace

  • Latest News

    Friday 13 September 2019

    Pembangkang pun ada wayang PH untuk ditayangkan

    Saban detik isu politik bertebaran dan begitulah jari pengguna laman sesawan tidak kira individu itu seorang pemimpin atau rakyat biasa.

    Tergelak dengan kenyataan Tun Dr Mahathir berkaitan kafir mengkafir PAS UMNO zaman beliau di gelar maha firaun tercetus idea untuk menulis.

    Sebelum Tun Dr Mahathir menyarankan PAS tarik balik tuduhan kafir terhadap UMNO, ramai tertanya-tanya apakah beliau terlupa siapa yang menjaja gelaran kaki liwat kepada suami Datuk seri Wan Azizah.

    Sekiranya Tun Dr Mahathir ada berkata yang suami Wan Azizah kaki liwat beliau patut memohon maaf terlebih dahulu.






    Sebahagian rakyat berpendapat, Tun Dr Mahathir patut cuci diri sendiri daripada menyuruh pihak musuh politik melakukan penyucian dan barulah tidak dikatakan seperti ketam ajar anak berjalan dengan betul.

    Dengan usia yang dikurniakan padanya, beliau tidak sepatutnya jadikan dirinya tempat ketawa rakyat.

    Berkaitan Penyatuan Ummah UMNO PAS sama ada bertahan lama atau tidak itu ditentukan sang pencipta alam ini, kerana segala perancangan makhluk pasti ada cacat cela.

    Mengambil pekara yang lebih utama dan memberi manfaat kepada rakyat adalah lebih utama daripada Tun Dr Mahathir melayan isu politik UMNO PAS.

    Dari sudut pandang rakyat kebanyakkan, UMNO dilihat bergantung harap pada PAS untuk menterbalikan bahtera PH pada PRU ke-15. Setakat ini tiada penafian jelas dibuat pemimpin UMNO.

    Dari sudut lain, PAS yang digelar parti pantai timur oleh sebahagian rakyat tetap berjaya menguasai Kelantan dan Terengganu walaupun tanpa UMNO BN pada pilihan raya umum akan datang.

    Tun Dr Mahathir harus persiapkan Bersatu supaya tidak tersingkir memandangkan kerusi kemenangan pada pilihan raya lalu masih tidak kukuh.

    Isu kes rogol dan semburit ahli politik dari kerajaan juga menjadi duri dan racun kepada Pakatan Harapan dan pasti menjadi senjata utama musuh.

    Apa yang Tun Dr Mahathir sibukan diri dengan UMNO PAS tidak mengubah atau tidak memberi nilai tambah kepada PH.

    Isu-isu melonggarkan sokongan kepada PH mesti ditangani dengan baik, kerana rakyat muak dengan segala janji di buat namun tidak ditunaikan.

    Tun Dr Mahathir juga seluruh pimpinan PH patut cari cara lebih baik daripada terus menerus menyalahkan BN, kerana kegagalan dan kejayaan mentadbir sesebuah negara terletak pada kebijakan pemimpin.

    Pemimpin tidak bijak atau bodoh berlagak cerdik sahaja merasakan kebodohan jalan penyelesaian kepada masalah dihadapi.

    Boleh ketawa pada piagam Penyatuan Ummah, sepekara perlu diketahui umum bahawa bermacam-macam piagam diluluskan PBB, tetapi perang tetap berlaku.

    Rakyat sedia maklum, betapa bergoyang PH dengan adanya penyatuan UMNO PAS.

    Sekiranya tidak bergoyang kenapa ada yang mengatakan perpecahan kaum mungkin berlaku kiranya Penyatuan Ummah antara dua parti Melayu terbesar ini diteruskan.

    Untuk maklumat umum, peratusan besar orang Melayu sudah lama menanti tibanya berita besar (Penyatuan Umnah). Dan Tun Dr Mahathir di yakani sudah maklum dari pelbagai sumber risikan.

    Secara adilnya, isu kafir mengkafir tidak patut ditayang kembali, kerana Tun Dr Mahathir sendiri juga ada wayang yang boleh ditayangkan oleh musuh politik.

    Dikala rakyat hidup tertekan dengan kos sara hidup semakin meningkat, tak usahlah para pemimpin dari kerajaan berpolitik, perbaikilah lohong-lohong yang semakin meluas.


    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: Pembangkang pun ada wayang PH untuk ditayangkan Rating: 5 Reviewed By: Kaki Palu
    Scroll to Top