728x90 AdSpace

  • Latest News

    Tuesday 17 April 2018

    Dr M Jadi Calon Langkawi, Nawawi Tidak Terperanjat




    Anggota Parlimen Langkawi, Datuk Nawawi Ahmad tidak terperanjat dengan keputusan Pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) Tun Dr Mahathir Mohamad untuk bertanding merebut kerusi itu pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) 9 Mei ini.

    Beliau berkata Barisan Nasional (BN) Kedah juga sudah mengagak tindakan bekas perdana menteri itu yang juga Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) untuk bertanding di pulau itu.

    Katanya, beliau menghormati hak Dr Mahathir, 93, mahu bertanding di Langkawi selain menghormatinya sebagai orang tua dan orang yang berpengalaman dalam arena politik negara.

    “Bagaimanapun, perlu ingat bahawa sentimen pengundi tidak boleh ditukar menjadi undi dan kita melihat undi berdasarkan kiraan pemilih bukan sentiment.

    “Bila kita nak mengundi, kita kena fikir dan faham bahawa undi itu adalah untuk menentukan kerajaan yang akan menentukan hala tuju negara, bangsa dan agama pada masa hadapan,” katanya ketika dihubungi hari ini.

    Nawawi, 56, memenangi kerusi Parlimen Langkawi buat pertama kalinya setelah mengalahkan calon PKR Ahmad Abdullah dengan majoriti 11,861 undi pada PRU13.

    Pengerusi Media Sosial, BNBBC Parlimen Malaysia itu berkata demikian ketika mengulas pengumuman Timbalan Pengerusi HARAPAN yang juga Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail mengenai pencalonan Dr Mahathir bertanding kerusi Parlimen Langkawi atas tiket PKR pada PRU14.

    Pengumuman itu, yang dibuat di Langkawi semalam, menyaksikan Dr Mahathir, 93, kembali ke kancah politik negara setelah tidak berbuat demikian pada tiga pilihan raya umum lalu.



    -Bernama


    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: Dr M Jadi Calon Langkawi, Nawawi Tidak Terperanjat Rating: 5 Reviewed By: Editor
    Scroll to Top