728x90 AdSpace

  • Latest News

    Wednesday 5 April 2017

    Kesal Dengan Stesen Tv Milik Kerajaan Singapura Yang Persenda Perdana Menteri Kita



    Datuk Seri Salleh Said Keruak kesal stesen penyiaran Mediacorp 5 milik Temasek Holdings, iaitu syarikat milik kerajaan Singapura, menyiarkan adegan mempersendakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.


    Menteri Komunikasi dan Multimedia berkata kejadian itu menunjukkan media kerajaan Singapura tidak ambil peduli sensitiviti Malaysia.


    “Adalah amat dikesali sesuatu seperti ini berlaku dan ia menunjukkan kekurangan sensitiviti sesetengah pihak terhadap perasaan orang lain,” katanya kepada FMT hari ini.


    Beliau mengulas adegan dalam rancangan bual bicara berkonsep jenaka santai “Ok Chope”, yang memaparkan pengacara Vernetta Lopez, artis Sam See, Najip Ali, Rishi Budhrani dan Mike Kassim mempersendakan Najib.

    Dalam pada itu, Persatuan Seniman Malaysia (Seniman) mendesak penerbit “Ok Chope” meminta maaf secara bertulis dan rakaman kepada perdana menteri dan rakyat Malaysia atas keceluparan mereka.

    “Tindakan jijik artis-artis ini menjadikan perdana menteri sebagai bahan lawak dan kecaman adalah merupakan salah satu cara untuk warga dan karyawan Singapura melepaskan bebanan akibat masalah inflasi dan kesuraman ekonomi Singapura yang makin menjerut kehidupan mereka,” kata Setiausaha Agung Hafiz Nafiah dalam kenyataan hari ini.


    Beliau berkata Seniman akan mengetuai usaha mengharamkan artis terbabit berkarya di Malaysia sekiranya enggan meminta maaf.

    Seniman juga akan membuat laporan polis berkenaan isu ini pada Jumaat.

    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: Kesal Dengan Stesen Tv Milik Kerajaan Singapura Yang Persenda Perdana Menteri Kita Rating: 5 Reviewed By: Editor
    Scroll to Top