728x90 AdSpace

  • Latest News

    Thursday 27 July 2017

    Bukan Wanita Tulen, Sajat ‘Diharamkan’ Jejak Brunei?





    TAK habis-habis lagi kontroversi yang melanda personaliti media sosial dan pengasas kosmetik Nur Sajat ini ya; saban hari ada sahaja berita kurang baik tentang dirinya diperkatakan.

    Belum reda kes penyebaran meluas maklumat peribadinya yang menunjukkan identiti sebenarnya sebagai lelaki, imej Sajat sekali lagi tercalar.

    Terkini, pengasas produk Let’s Cantik itu terpalit dengan isu negatif lagi apabila dia dikatakan tidak dibenarkan masuk ke negara Brunei oleh kerana dia seorang lelaki yang berperwatakan wanita atau panggilan kasarnya, pondan!

    Berita ini mula menarik perhatian ramai apabila seorang pengguna Facebook bernama Pak Usop meninggalkan komen pada kenalannya bertanyakan adakah benar pihak berkuasa Brunei enggan memberikan kebenaran kepada Sajat untuk memasuki negara tersebut.

    “Betul ke dia (Sajat) pergi Brunei hari ini (tapi) tak lepas masuk?” soal Pak Usop kepada rakannya yang bertugas sebagai wartawan di salah sebuah portal online, semalam.

    Bagaimanapun, berita tersebut tidak dapat disahkan kebenarannya dan tuan empunya badan juga belum memberikan sebarang komen terhadap isu itu.

    Pada 1 Mei 2014, Sultan Brunei, Sultan Hassanal Bolkiah mengumumkan penguatkuasaan hukum hudud di negara itu termasuk melaksanakan hukuman potong pergelangan tangan ke atas pencuri dan rejam terhadap kesalahan zina.

    Selain itu, bagi fasa kedua pelaksanaan hukuman itu, hukuman berat akan dikenakan kepada golongan homoseksual serta yang menghina Al-Quran dan Rasulullah S.A.W.

    Undang-undang yang dikenali sebagai Kod Penal Syariah itu diwartakan selepas beberapa tahun dibawah penelitian dan kajian oleh pihak berkaitan di sana.







    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: Bukan Wanita Tulen, Sajat ‘Diharamkan’ Jejak Brunei? Rating: 5 Reviewed By: Editor
    Scroll to Top