728x90 AdSpace

  • Latest News

    Friday 5 May 2017

    Video : Bunyikan Hon Sepanjang Solat Jumaat, Netizen Mengamuk




    Suasana di masjid Austin Perdana di Johor Bahru menjadi kecoh sebaik sahaja para jemaah selesai menunaikan solat Jumaat.

    Kekecohan dipercayai berlaku kerana tindakan pemilik kereta jenis Toyota Camry membunyikan hon ketika jemaah sedang menunaikan solat Jumaat gara-gara keretanya tidak dapat melalui kawasan tersebut kerana telah dihalang beberapa kenderaan yang diparkir di kawasan sekitar masjid itu, lapor MalaysianDigest.

    Menurut seorang pengguna Facebook, Afiq Kltown, tindakan lelaki Cina itu yang membunyikan hon tanpa henti dan tidak menghormati umat Islam yang sedang menunaikan solat jumaat menimbulkan kemarahan para jemaah.

    Sementara sebuah lagi video yang dimuat naik di laman Facebook Malaysian Response Team pula menunjukkan keadaan bertambah teruk apabila pemandu itu cuba untuk melarikan diri, namun tidak berjaya kerana keretanya dihalang kenderaan lain.

    Situasi semakin genting apabila kelihatan para jemaah memukul kereta pemandu Toyota Camry itu. Malah tidak cukup dengan itu, pemandu kereta berkenaan yang memakai baju berwarna merah turut dibelasah teruk menggunakan kon.

    Sehingga kini video tersebut mendapat tontonan lebih 163,000 selepas sejam dimuat naik.

    Ahli jemaah masjid Austin Perdana ketika dihubungi Malaysian Digest sebentar tadi mengesahkan kejadian tersebut dan laporan mengenai insiden itu dibuat di Balai Polis Setia Indah.

    Bagi mendapatkan penjelasan lanjut, Malaysian Digest turut menghubungi Balai Polis Setia Indah.

    Jurucakap polis Setia Indah mengesahkan telah menerima laporan berhubung insiden tersebut, namun enggan mengulas lanjut.

    Katanya, punca kejadian masih lagi disiasat.











    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: Video : Bunyikan Hon Sepanjang Solat Jumaat, Netizen Mengamuk Rating: 5 Reviewed By: Editor
    Scroll to Top