728x90 AdSpace

  • Latest News

    Wednesday 17 May 2017

    Jangan Jemur Baju Tengah Malam Dan Tips Penjagaan Diri Dan Kedaiaman Anda





    Mungkin anda selalu ditegur ibu anda apabila lewat mengangkat kain jemuran, selalunya ibu kita akan cakap yang baju tak elok angkat lewat sangat sampai ke malam. Rupanya sidai baju di ampaian pada waktu malam tidak elok sebab jin akan buat macam-macam kat baju kita tu. Sebab itu jika ibu memberi teguran sila jangan ambil ringan ya!

    Ada juga yang berpendapat bahawa menjemur baju di malam hari tak elok, sebab senang orang nak buat jahat dengan kita, contohnya hantar sihir untuk sihirkan kita. Wallahualam. Yang penting, sebaik-baiknya basuh baju pada awal pagi dan elakkan sidai baju lewat malam.

    Untuk mengelakkan benda-benda jahat masuk dalam rumah kita, ada beberpa doa dan perkara tertentu yang boleh kita amalkan, percayalah bahawa apabila rumah kita sentiasa dibacakan ayat AL-QURAN, inshaALLAH rumah kita akan terperlihara dan dijauhkan dari benda-benda tak elok.

    Mari kita lihat tips penjagaan diri dan kediaman dari gangguan makhluk halus daripasa Ustaz Syahidan.

    Lafazkan assalamualaikum dan Bismillah sebelum melangkah masuk ke dalam rumah. Begitu juga ketika menutup pintu apabila keluar dari rumah. Sebab syaitan yg memecah belahkan keamanan keluarga sentiasa menunggu peluang untuk masuk ke kediaman kita.

    Lebih bagus beri salam setiap kali masuk ke mana² pintu (kecuali bilik air) sebab port² syaitan kbiasaannya di pintu².

    Lazimi membaca atau memasang ayat suci al-quran di rumah.

    Gunakan semua bilik yg ada dlm rumah.

    Tutup tong sampah dan jangan biar sampah berteraburan spt tulang dll sbb tu semua makanan jin.

    Sebelum maghrib tutup semua pintu dan tingkap. Malam² elakkan buka pintu atau tingkap sbb angin malam tak elok untk bdn dan kebiasaan sihir dihantar menggunakan jin dan ‘kenderaan’ jin adalah angin.

    Angkat baju diampaian sebelum maghrib. Yang ini berkait dgn sihir melalui angin. Sesetengah alim ulama akan basuh semula baju yg terhampar pd waktu mghrib dan ke atas.

    Kalau orang yg tidur mengigau sentuh dan kejut dia.

    Tidur dalam keadaan mengiring ke kanan. Kalau tidur telentang, letak bantal ats bdn. Orang perempuan bila tidur rambut kene letak bawah kepala, (jangan lepaskan ke atas bantal).

    Bagi rumah yg pintu²nya berhadapan dgn pintu² lain, tutup salah satu dan buka salah satu. Sbb pintu² yg saling berhadapan boleh jd laluan makhluk halus

    Kalau terlupa bagi slm masa masuk rumah, keluar semula dan masuk balik dgn bagi salam.

    Elakkn ketawa dan bersedih yang berlebihan.

    Elakkan duduk di pintu.

    Selalu² baca surah Al~Baqarah

    Sebenarnya jika kita selalu amalkan solat 5 waktu sehari dan juga rajin membaca Al-Quran, pastinya isi rumah diperlihara dengan baik. Kita haruslah yakin dengan ayat-ayat suci A-l-Quran, dan mengamalkannya untuk diri kira dan juga seisi keluarga.

    Sumber : Superkiram.com

    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: Jangan Jemur Baju Tengah Malam Dan Tips Penjagaan Diri Dan Kedaiaman Anda Rating: 5 Reviewed By: Editor
    Scroll to Top