728x90 AdSpace

  • Latest News

    Tuesday 12 September 2017

    Republik Chechnya Istihar Perang Keatas Myanmar




    Gabenor Chechnya Ramzan Kadyrov telah berucap diperhimpunan besar ibukota Grozny mengistiharkan perang keatas Myanmar. Perhimpunan besar itu dihadiri ratusan ribu rakyat Chechnya membantah kekejaman tentera Myanmar terhadap rakyat Rohingya. Pembunuhan beramai-ramai umat islam Myanmar.

    Ramzan Kadyrov berjanji akan menghantar tenteranya untuk berperang menentang tentera Myanmar. Beliau juga menawarkan bekalan senjata api akan diberikan kepada sesiapa yang sanggup berjuang menentang tentera Myanmar.

    Ramzan Kadyrov samakan Holocaust terhadap kerajaan Myanmar. Iautu Arahan atau pembunuhan beramai-ramai manusia tidak berdosa pada skala besar. Ini melanggar hak asasi manusia.

    Jika ujudnya rusuhan kaum Rohingya membakar atau menyerang pos askar dan polis di Rakhine, tangkap atau tembak mereka yang bersalah sahaja. Bukan membunuh semua kaum Rohingya yang lain tidak bersalah.

    Jurucakap kremlin Russia Dmitry Peskov menyatakan President Russia Vladimir Putin menyambut baik rancangan Ramzan Kadyrov. Menurut Putin beliau berharap semua pihak bersabar. Biar kes ini disiasat dahulu oleh PBB. Putin memberi amaran kepada kerajaan Myanmar agar membawa keadaan terkawal. Jika PBB gagal menyelesaikan masalah ini barulah campurtangan Russia dan Republik Chechnya boleh menghantar tentera menyerang Myanmar.

    Ramzan Kadyrov Chechnya adalah pemimpin islam paling berpengaruh di Russia. Beliau mempunyai tentera darat yang sangat berani dan antara tentera darat terkuat didunia. Kejayaan beliau adalah:

    1-Berjaya dalam perang Chechnya 1990-1999.

    2-Berjaya membantu tentera Russia dalam perang Syria menentang ISIL terrorist.

    3-Memberi bantuan kemanusiaan kepada anak-anak Syria.

    4-Memberi dana untuk membaiki masjid tertua Allepo akibat perang Syria dan lain-lain lagi.

    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: Republik Chechnya Istihar Perang Keatas Myanmar Rating: 5 Reviewed By: Editor
    Scroll to Top