728x90 AdSpace

  • Latest News

    Thursday 27 July 2017

    Nadia Brian Akan Tanya Keluarga Dulu Sebelum Nak Berahi





    Pelakon Nadia Brian meminta izin keluarganya sebelum bersetuju menjayakan babak intim dengan Amar Asyraf dalam filem Blok 404.

    Katanya, dia lebih selesa untuk menjelaskan mengenai babak perlu dilakonkannya itu kepada keluarga bagi mengelakkan perkara kurang enak pada kemudian hari.

    "Sebagai pelakon baharu, sejak awal-awal lagi saya sudah menjelaskan hal sebenar dan tuntutan kerja bagi filem ini kepada keluarga. Mereka memahami dan pastinya, saya memohon keizinan keluarga terlebih dulu sebelum melakonkan babak itu.

    "Lagipun, banyak teknik helah kamera digunakan dalam filem ini, termasuk babak intim saya dengan Amar. Ia dilakukan bagi memberikan hasil meyakinkan dan terbaik kepada penonton," katanya kepada BH Online.

    Kata Nadia, 26, pelakon lelaki berkenaan juga banyak membantunya di lokasi penggambaran filem terbabit.

    "Amar bersikap amat positif dan sangat menyokong. Dia banyak memberikan tunjuk ajar untuk saya menghidupkan watak Intan, selain babak intim kami. Sebagai pelakon, kami bersikap profesional ketika bekerja. Isteri Amar juga sangat baik dan positif," katanya.

    Jika Nadia memohon keizinan famili dalam melakonkan watak intim terbabit, Amar pula sebelum ini pernah menyatakan dirinya membawa isteri beliau ke lokasi ketika menjayakan adegan itu.

    Mengakui watak Intan lakonannya sangat mencabar, termasuklah melakonkan adegan berahi berkenaan, Nadia menganggap pembabitannya dalam filem arahan Azma Aizal Yusoof (Isma) itu sebagai ruang buatnya mengukuhkan portfolio seni.

    "Selaku pengarah, Isma juga sangat membantu. Tunjuk ajarnya amat saya hargai.

    "Selepas mendapat skrip, saya baca dan kaji dulu watak saya itu. Sebelum penggambaran juga, pengarah meminta saya mencari dulu keserasian bersama Amar. Kami banyak berkomunikasi bagi tujuan itu," katanya.

    Selain itu, Nadia juga berkongsi pengalamannya melakonkan babak diculik dan beraksi dalam ruang sempit, yang membuatkannya cemas.

    "Blok 404 sebuah cerita bercorak thriller, jadi banyak aksi ngeri di dalamnya. Babak diculik antara yang turut mencabar diri saya. Susah untuk saya ungkap bagaimana rasa takut ketika berhadapan situasi itu. Kini, barulah saya faham perasaan mangsa yang pernah diculik. Ia dibuat seperti kes yang benar-benar terjadi," katanya.

    Selain Nadia dan Amar, filem terbitan DBI Entertainment itu juga dibintangi oleh Zamarul Hisham, Raja Azrey, Boy Iman, Fasha Sandha, Risteena Munim, Kamal Adli, Ozlynn dan Adrea Abdullah.

    Blok 404 pernah dihasilkan Silver Chung sebagai telefilem dan diedarkan dalam format video cakera padat (VCD) kira-kira 16 tahun lalu.

    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: Nadia Brian Akan Tanya Keluarga Dulu Sebelum Nak Berahi Rating: 5 Reviewed By: Editor
    Scroll to Top