728x90 AdSpace

  • Latest News

    Thursday 27 July 2017

    Baru Berusia Tujuh Tahun Tapi Dah Pandai Merogol





    KANAK-kanak zaman sekarang ni nampaknya seperti sudah terlebih advanced dalam isu seksual ini. Ibu bapa seharusnya menjadi tonggak utama bagi membimbing anak-anak mereka supaya tidak tersalah langkah pada usia kecil.

    Seorang kanak-kanak yang berusia enam tahun dekat Melaka dikatakan telah dirogol oleh anak pengasuhnya yang baru berusia tujuh tahun! Kecik-kecik macam tu pun dah pandai merogol ke dik oi?

    Ibu kepada mangsa telah membuat laporan polis ekoran anak kecilnya itu telah mengadu bahawa kemaluannya terasa sangat sakit selepas pulang dari rumah pengasuhnya pada 19 Julai lalu.

    Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Melaka, Asisten Komisioner Kamaluddin Kassim berkata bahawa pihak polis telah menerima laporan ibu tunggal berusia 30 tahun itu pada 20 Julai lalu. Pihak polis masih meneruskan siasatan lanjut mengenai kes ini.

    Dipetik daripada akhbar tempatan, berdasarkan laporan yang telah diterima oleh pihak polis, kanak-kanak itu memberitahu ibunya bahawa ‘pipit abang’, iaitu anak lelaki pengasuhnya, yang telah menyebabkan kemaluannya terasa sakit.

    Mangsa juga memberitahu bahawa anak lelaki pengasuh itu telah memasukkan beberapa jari ke dalam kemaluannya apabila tiada orang dewasa di sekeliling mereka iaitu di rumah pengasuh tersebut.

    Hasil pemeriksaan lanjut di Hospital Melaka, terdapat kesan koyakan pada selaput dara kanak-kanak perempuan berkenaan.

    Kedua-dua ibu bapa kanak-kanak terbabit telah dipanggil untuk disoal siasat berkaitan kes ini. Kamaluddin juga telah mengarahkan para pegawainya yang mengendalikan kes itu untuk menyiasat dengan bijak dan teliti kerana ia melibatkan kanak-kanak.

    Pihak polis juga telah menggunakan boneka anak patung sepanjang soal siasat dilakukan bagi merakamkan keterangan kedua-dua kanak-kanak tersebut. Kes ini disiasat di bawah Akta Kesalahan Seksual Terhadap Kanak-kanak Bil. 2017

    Ibu bapa sekarang perlu lebih peka dengan aktiviti harian anak-anak supaya mereka tidak terlibat dengan perbuatan yang tidak bermoral ini. –MYNEWSHUB. CC / Ainaa Hafizah

    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: Baru Berusia Tujuh Tahun Tapi Dah Pandai Merogol Rating: 5 Reviewed By: Editor
    Scroll to Top