728x90 AdSpace

  • Latest News

    Wednesday 21 June 2017

    Lihat Bagaimana Rakyat Syria Menikmati Majlis Berbuka Puasa Dalam Perang




    Disaat kita menyambut Ramadan dengan penuh kemeriahan dan hidangan yang sedap-sedap, lain pula ceritanya di bumi Syria. Ada sebahagian daripada umat Islam di sana langsung tidak mempunyai apa-apa makanan untuk berbuka. Malah, anak-anak kecil terpaksa menahan lapar selain berhujankan peluru dan bom demi meneruskan hidup. Itulah Syria pada hari ini.

    Ia menyedarkan dan membuatkan kita semua rasa bersyukur tinggal di Malaysia. Setidaknya kita masih lagi boleh pergi ke bazar Ramadan, berbuka di hotel mewah atau kedai hipster yang kadang-kala disertakan sekali dengan hashtag: #doneiftar.

    Meskipun masih bergelut dengan peperangan, namun ia bukanlah penghalang untuk mereka tidak menikmati suasana berbuka puasa bersama keluarga dan rakan-rakan. Kali ini kami terbangkan anda untuk melihat sendiri bagaimana suasana rakyat Syria di Kota Douma berbuka puasa, iaitu kawasan pinggiran ibu kota Damaskus di mana ia merupakan kawasan yang masih dikuasai puak pemberontak.















    Walaupun dikelilingi dengan bangunan roboh yang sudah hancur berkecai, mereka tetap menikmatinya dengan penuh rasa syukur dan gembira. Betul kata orang berpengalaman, nak rasa cabaran hidup yang sebenar kena berani keluar dari zon selesa.

    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: Lihat Bagaimana Rakyat Syria Menikmati Majlis Berbuka Puasa Dalam Perang Rating: 5 Reviewed By: Editor
    Scroll to Top