728x90 AdSpace

  • Latest News

    Monday 19 June 2017

    Ini Kenapa Minuman Jus Lebih Baik Berbanding Air Berperisa Lain Yang Ada Di Pasaran





    Kalau anda masuk ke kedai serbaneka dan mencari minuman, rasanya memang banyak pilihan minuman yang boleh dipilih. Ada masa nak minum air yang manis untuk hilangkan dahaga tetapi tak tahu untuk pilih minuman berperisa yang mana. Tetapi seeloknya cuba cari minuman jus seperti Tropicana Twister. Sebenarnya banyak sebab untuk anda menjadi peminat jus buah-buahan. Ini antaranya.




    1. Minuman jus memudahkan anda mencapai target harian untuk buah-buahan



    Anda mesti tahu piramid makanan kan? Mungkin agak payah untuk dapat buah-buahan segar di sesetengah kawasan tetapi mudah untuk dapat air jus. Pergi ke 7-Eleven, pasti anda boleh jumpa.




    2. Air jus kaya dengan Vitamin dan fiber



    Kalau anda mahu minuman yang kaya dengan vitamin C, anda perlulah minum air jus buah-buahan. Jus oren terutamanya mengandungi kandungan Vitamin C tinggi yang membantu membaiki tisu dalam badan. Fiber yang terkandung dalam air jus juga membantu meransang sistem penghadaman dan mengelakkan sembelit.

    Bukan itu sahaja, perisa jus Tropicana laici pula mengandungi Vitamin C dan E yang membantu meningkatkan sistem imuninasi tubuh, mengurangkan kadar demam dan selsema serta baik untuk kulit dan rambut. Sebab itulah anda perlu cukup vitamin untuk jaga kesihatan tubuh badan anda.




    3. Minuman Tropicana diperbuat daripada 100% jus dan tidak mengandungi gula tambahan



    Gula adalah karbohidrat ringkas yang membekalkan sumber tenaga segera yang mudah diserap oleh tubuh. Secara semula jadi, gula boleh didapati dalam makanan yang mangandungi karbohidrat (nasi, mi, roti, pasta dan etc). Gula juga terdapat dalam buah-buahan iaitu dalam bentuk fruktosa dan susu dalam bentuk laktosa. Selain terdapat dalam bentuk semula jadi, gula juga ditambah ke dalam makanan semasa pemprosesan yang dikenali sebagai gula tambahan atau free sugar.

    Tahukah anda bagi orang dewasa, purata pengambilan gula tambahan yang disarankan adalah tidak melebihi 10 sudu teh sehari? Jadinya, pengambilan gula yang berlebihan boleh menyebabkan masalah obesiti. Minuman Tropicana 100% Orange Juice diperbuat daripada 100% jus buah-buahan sebenar dan tidak mengandungi gula tambahan dan pengawet.




    4. Air jus tidak mengandungi gas/soda



    Ada sesetengah individu tak tahan dengan kandungan gas yang ada dalam air soda. Kebanyakkan air jus buah-buahan dipasaran bebas sodium bicarbonate dan sesuai untuk semua. Tambahan pula, air soda boleh sebabkan dehidrasi di mana anda akan lebih cepat kembali dahaga kerana kandungan gula, garam dan kafein yang tinggi di dalamnya. Jadi, untuk elak cepat dahaga, pilihlah untuk minum air jus berbanding air soda.

    Jadi selepas ini anda tahu minuman apa yang sesuai untuk diminum bila-bila masa sahaja. Tambah menarik dan buat Tropicana berbeza dengan jus buah-buahan yang lain adalah kerana jus Tropicana diperbuat daripada buah-buahan sebenar dan menawarkan rasa yang menyegarkan dengan nikmat khasiat sebenar!

    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: Ini Kenapa Minuman Jus Lebih Baik Berbanding Air Berperisa Lain Yang Ada Di Pasaran Rating: 5 Reviewed By: Editor
    Scroll to Top