728x90 AdSpace

  • Latest News

    Tuesday 13 June 2017

    Gerakan Antarabangsa Memurtadkan Melayu di Kedah Semakin Berleluasa





    Meskipun menyebarkan dakyah agama Kristian untuk memurtadkan umat Islam adalah menjadi suatu kesalahan di Malaysia dan berisiko untuk dijatuhkan hukuman sekiranya didapati bersalah, namun hasilnya amat berbaloi, menurut International Christian Association (ICA), sebuah gerakan dakyah Kristian antarabangsa.

    ICA mendedahkan kejayaan dua orang pendakyah organisasi tersebut dalam misi memurtadkan seorang penduduk negeri Kedah yang beragama Islam. Kedua-dua pendakyah yang berani tersebut dibiayai ICA untuk menyebarkan dakyah Kristian ke seluruh Malaysia.

    Pada awalnya, kedua-dua pendakyah Kristian tersebut menziarahi sebuah keluarga yang telah murtad untuk memeluk agama Kristian. Daripada perawakan, keluarga tersebut masih mengekalkan identiti dan penampilan sebagai sebuah keluarga Muslim meskipun telah memeluk agama Kristian lebih daripada empat tahun.

    Kedatangan pendakyah-pendakyah tersebut adalah untuk memberi semangat kepada keluarga tersebut memandangkan mereka tinggal di kampung yang dihuni oleh penganut-penganut agama Islam yang radikal.

    Kebetulan pada ketika itu, abang ipar kepada ketua keluarga tersebut ada di rumah itu. Jadi, pendakyah-pendakyah Kristian itu tidak melepaskan peluang untuk menarik beliau untuk murtad meninggalkan agama Islam untuk memeluk agama Kristian. Kedua-dua pendakyah tersebut sendiri tidak menyangka betapa mudahnya lelaki tersebut memilih untuk murtad dan memeluk agama Kristian setelah mereka memberitahunya bagaimana hidup mereka berubah menjadi baik setelah memeluk agama Kristian.


    Pengalaman memurtadkan satu demi satu keluarga Islam di Kedah ini dimuatkan dalam laman web ICA. Kemasukan mereka melalui pelbagai bentuk penyamaran disebalik badan kebajikan dan beberapa taktik lain bagi menjalankan kerja-kerja evangelikal dan pendakyahan Kristian ini, tidak disedari pihak berkuasa.

    Kedah merupakan antara negeri Melayu terbesar di Malaysia.

    Sebagaimana yang dinyatakan sebelum ini, usaha memurtadkan umat Islam di negeri Melayu yang dianggap lebih kuat pengamalan Islam mereka, dianggap semakin berbaloi berikutan kejayaan demi kejayaan yang sedang mereka perolehi jika dibandingkan dengan risiko yang mereka hadapi.

    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: Gerakan Antarabangsa Memurtadkan Melayu di Kedah Semakin Berleluasa Rating: 5 Reviewed By: Editor
    Scroll to Top