728x90 AdSpace

  • Latest News

    Saturday 20 May 2017

    ‘Saya Panas Baran, Suami Panas Baran, Setiap Kali Bergaduh Suami Mesti Naik Tangan’






    Keganasan rumahtangga adalah suatu perkara yang perlu diberi perhatian oleh anggota masyarakat. Semakin hari semakin banyak laporan mengenai keganasan rumahtangga di media massa. Ia merupakan satu perkara yang amat mengaibkan. Dalam Islam amat menekankan kasih sayang, kehalusan budi dan keadilan di dalam perhubungan antara anggota keluarga dan melarang segala jenis kezaliman.

    “Saya seorang isteri berumur 20-an dan sudah berkahwin selama 2 tahun setengah dan masih belum mempunyai anak. Masalah saya sekarang, suami cepat sangat naik tangan dan suka hambur perkataan yang menyakitkan hati saya.”

    “Saya akui kadang-kadang ada juga saya balas dengan perkataan yang kurang sopan dekat suami. Saya seorang yang panas baran dan suami pun seorang yang panas baran. Setiap kali bergaduh, saya cuba untuk kawal kemarahan saya. Tapi suami suka bagi saya lost control, setiap kali lepas gaduh kitorang memang akan saling minta maaf.”

    “Tapi kadang-kadang saya dah tak tahan asyik kena pukul. Saya menjawab sebab saya sakit hati dengar maki hamun suami. Tapi setiap kali saya menjawab memang tangan kaki dia akan naik dekat saya. Pernah dia pijak perut saya sampai saya tak boleh bangun, dan dia heret saya turun tangga hanya pegang kaki dan heret macam lembu.”

    “Dia hantuk kepala saya dekat dinding sampai bengkak dan bengong sekejap. Baru-baru ini dia libas saya dengan tali pinggang sampai berdarah bibir dan muka saya. Saya dah buntu sekarang dan saya pernah ajak suami untuk bincang masalah rumahtangga kami tapi suami asyik mengelak.”

    “Saya rasa macam nak minta cerai, tapi setiap kali niat itu terlintas dekat hati, saya akan teringatkan ayah dan mak saya. Mereka pernah cakap kalau saya nak bercerai mereka takkan tolong langsung untuk proses penceraian saya. Saya dah tak ada siapa-siapa nak saya luahkan semua ini, saya betul-betul buntu sekarang,” tulisnya. – MissA/UtaraNews.com

    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: ‘Saya Panas Baran, Suami Panas Baran, Setiap Kali Bergaduh Suami Mesti Naik Tangan’ Rating: 5 Reviewed By: Editor
    Scroll to Top