12 Gambar Penuh Nostalgia Kenduri Kahwin Dulu-Dulu

Share on Google Plus


Biasalah cuti sekolah hujung tahun memang akan penuh dengan undangan kenduri perkahwinan saudara mara, kawan-kawan dan ada masanya bersusun jemputan kenduri dalam masa sehari.

Trend kenduri kahwin juga turut berubah dari semasa ke semasa, kalau dulu orang suka guna satu warna tema untuk seluruh aspek majlis kenduri dan kini dah ada tuan rumah yang berani mencampurkan warna-warna yang berbeza.

Selain itu perhiasan waktu kenduri pun turut berubah dan adakah anda masih ingat kerusi besi yang sering digunakan atas pelamin waktu zaman 80-an dan 90-an dulu?

Jadi kerana itu kami kongsikan bersama anda 10 gambar suasana majlis kenduri kahwin yang sebelum ini dikongsikan oleh Zuliana Mona Zolkifli di akaun Facebooknya. Memang kenangan lalu mengusik jiwa betul bila tengok gambar-gambar kenduri dulu-dulu.


Boleh guna balik idea balut telur dengan tisu ni untuk jimatkan bajet kenduri kahwin sekarang



Dulu kalau pelamin guna kerusi macam ni memang paling hebat dah tu



Dengar jer paluan kompang tanda pengantin lelaki dah sampai, mesti gamat kenduri waktu tu


Untung jadi penanggah adalah dapat makan kerak nasi kawah dengan kuah kari daging, sedap!



Orang panggil ni silat pulut, betul ker?



Sekarang ada lagi tak pembungkus telur macam ni?



Kalau orang dulu sebut balai waktu kenduri adalah tempat untuk penanggah cedok lauk


Talam bunga-bunga memang cukup nostalgia kenduri kahwin dulu



Bila nak kenduri mesti penuh saudara mara tolong sama-sama siapkan apa yang perlu



Banjir atau tidak, perasaan kena tandu macam ini sangat lah best



Sumber Vitdaily


Share on Google Plus

About Editor

Merupakan blogger muda sejak tahun 2008. Ini merupakan blog ketiga selepas blog asal. Pernah menulis di akhbar seperti Utusan, Berita Harian, Kosmo, Harian Metro & Mstar Online sekitar 2010 - 2012. Kini masih menulis...
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment