728x90 AdSpace

  • Latest News

    Sunday 30 April 2017

    Shaa Pernah Terima Wang RM3 Ketika Buat Persembahan




    Sebagai penyanyi sebuah kumpulan, anda mahu ke jika diberi wang RM3 untuk buat persembahan? Pasti ramai berkata tidak! Apa boleh buat dengan wang RM3. Ditambah pula dalam satu kumpulan itu ada enam orang, maknanya setiap orang akan dapat 50 sen.


    Nak beli air mineral buat lepas dahaga menyanyi pun tak lepas. Hakikat itulah dilalui oleh pendatang baharu Shaa yang kini menjadi tular di laman sosial kerana kehebatannya ‘menarik’ lagu nada tinggi  Ziana Zain.


    Kata Shaa, semasa bersama pemuzik jalanan Darulaman Buskers, dia dan lima ahli kumpulan itu pernah menerima wang RM3 ketika membuat persembahan. Tapi dek kerana minat menyanyi, itu semua tak menjadi masalah.


    “Seronok punyai pasai, dapat RM3 pun takpa. Nak buat macam mana… terima sajalah,” kata wanita ini dengan pekat loghat Utaranya.


    Shaa juga pandai memasak kalau nak tahu. Shaa atau nama sebenarnya Juzratul Nisha Johari, 22, berasal dari Kuala Kedah dan sudah beberapa tahun menganggotai kumpulan Darul Aman Buskers.Mereka kerap menyanyi di Taman Jubli Emas, Alor Setar, Kedah.


    Paling tinggi kata Shaa, mereka pernah mendapat RM30 setiap kali mengadakan persembahan jalanan namun berapa banyak wang yang diperoleh sekalipun, ia dianggap rahmat besar buat individu yang minat menyanyi sepertinya.


    Menariknya kata Shaa, selepas lagu Putus Terpaksa nyanyiannya menjadi tular, dia telah dilamar oleh komposer Eddie Hamid dan kini berjaya mengikat kontrak bersama syarikat rakaman Nova Muzik.


    Rezeki dek kerana bersyukur dengan wang RM3 itu sebenarnya telah membuka peluang lebih cerah buah Shaa. Selain menyanyi, anak jati dari Kuala Kedah ini juga suka berniaga membantu ibunya di bandar itu dengan menjual ayam percik, laksa dan juga cucur udang.


    “Saya suka berniaga… kami buka gerai depan Mydin Kuala Kedah. Pada bulan puasa saya jual ayam percik. Laksa pun ada. Kalau nak try… boleh mai,” katanya. 


    Bercerita mengenai lagu Pertama Kali rekaannya yang hampir satu juta tontonan di YouTube, Shaa berkata, lagu itu diciptanya semasa berumur 15 tahun. Dia tidak menyangka, rakaman lagu itu yang dinyanyikan sekadar suka-suka sudah dimuat naik oleh rakan sekolahnya ke YouTube sehingga ia mendapat perhatian ramai.


    “Selepas lagu tu popular, saya diberi peluang merakamkan secara profesional hasil usaha Nova Muzik dan Alhamdulillah, ia telah pun siap,” katanya.


    Ujar anak bongsu daripada enam beradik ini lagi, dia amat meminati Ziana Zain dan tiada masalah jika diberi peluang menyanyikan lagi-lagu ‘jerit’.Bagi yang ingin mengetahui mengenai Shaa, boleh ikuti Instagram miliknya menerusi akaun @shaa_db.









    "Hidup tak selalunya indah tapi yang indah itu tetap hidup dalam kenangan"
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 Comments:

    Post a Comment

    Tidak menerima sebarang komen yang menghina dan maki caci

    Item Reviewed: Shaa Pernah Terima Wang RM3 Ketika Buat Persembahan Rating: 5 Reviewed By: Editor
    Scroll to Top